• يكشنبه 29 دی 1398
  • --
آموزش سئو در سایت وردپرس
کد مقاله: 62

آموزش سئو در سایت وردپرس به مجموعه قواعد و فرایندهایی می پردازد که به وسیله‌ی آنها می‌توانید رتبه بندی وبسایت خود را در موتورهای جستجو بهینه کنید...


آموزش سئو در سایت وردپرس

آموزش سئو در سایت وردپرس شامل مجموعه قواعد و فرایندهایی است که به وسیله‌ی آنها می‌توانید رتبه بندی وبسایت خود را در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. این فرایندها به زمان و تداوم نیاز دارند و برای نوشتن متن‌هایی که برای موتورهای جستجو جالب تر و با ارزش تر هستند ملزم به تکرار مداوم بعضی قواعد ساده هستید.

سئو در سایت وردپرس چیست؟

قبل از بررسی سئو در سایت وردپرسی کمی در رابطه با ماهیت وردپرس صحبت خواهیم کرد.

وردپرس، یک CMS است. CMS مخفف Content Managment System یا سیستم مدیریت محتواست.  وردپرس، یک سیستم متن باز (Open Source) است. به این معنا که کدسورس و هسته مرکزی وردپرس در اختیار عموم قرار دارد و آشنایان به قواعد برنامه نویسی می توانند آن را برای نیازهای کاری خود تغییر داده و سفارشی کنند. 

پیشنهاد مقاله: آموزش طراحی سایت بدون برنامه نویسی

می‌توانید ورد پرس را به صورت رایگان روی سایت خود نصب کنید و وبسایت خود را به وسیله‌ی آن بهینه سازی کنید. این بهینه سازی به این معناست که نام برند و وبسایت شما در نتیجه جستجوی کاربران و مشتری‌های هدف، در صفحات اول موتور جستجو نمایش داده شود.

سئو : کلمه‌ی سئو مخفف Search Engine Optimization است که می توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به زبان فارسی ترجمه کرد. به منظور بهبود عملکرد سایت و افزایش تعداد بازدید، موارد زیادی را می‌توان تاثیر گذار دانست و فرایندهای بهینه سازی برای رسیدن به نتیجه مطلوبتر به تداوم و زمان نیاز دارند.

چه مدت زمانی به سئو در سایت وردپرسی نیاز داریم؟

سئو یک استراتژی بازاریابی است که برای رسیدن به رتبه‌ی خوب در آن به صبر و تداوم نیاز داریم تا در بین رقبا به رتبه بندی مطلوب و با ثباتی دست پیدا کنیم.

چه مدت طول می‌کشد تا از سئو نتیجه بگیریم؟

با نصب رایگان ابزار گوگل آنالیتکس می‌توانید نتایج را بررسی کنید و برای رسیدن به نتایج مطلوب تر و رتبه‌ بندی بهتر برای وبسایت خود می‌توانید تمرکز خود را روی کیفیت محتوای سایت معطوف کنید.

در دوره آموزش سئوی سایت، نحوه نصب و بکارگیری این ابزارها و کنترل روند پیشرفت آموزش داده می شود.

اگر چه ممکن است که نتایج بهینه سازی به سرعت دیده نشود، اما به مرور زمان و در طولانی مدت باعث افزایش رتبه بندی خواهد شد.

پیشنهاد مقاله : آموزش سئو سایت

آموزش

سئو و بهینه سازی وردپرس

وردپرس در زمینه بهینه سازی و تولید محتوا بسیار ساده و روان عمل می کند و به راحتی با استفاده از توابع وردپرس می‌توانید سئوی سایت خود را افزایش داده و در صدر نتایج موتورهای جستجویی مثل گوگل قرار بگیرید. علاوه بر این افزایش کارایی و سرعت بالای سایتهای وردپرس نیز به بالا رفتن رتبه آن کمک می کند. 

طبق گفته گوگل وردپرس 99 درصد، دوستدار سئو (SEO Friendly) است.

دلایل اهمیت آموزش سئو در سایت وردپرسی در چند جمله خلاصه می‌شود. به عبارت بهتر، مزایای سئو در سایتهای وردپرسی عبارتند از:

  1. سرعت لود بالای وردپرس
  2. استاندارد کد نویسی عالی
  3. نقشه سایت XML
  4. بهینه بودن تصاویر
  5. هماهنگی خوب با شبکه های اجتماعی
  6. رابط کاربری خوب
  7. منوی قدرتمند

آموزش سئو سایت

در آموزش سئو با چه پارامترهای آشنا می شوید؟

مراحل آموزش سئو در سایتهای وردپرسی از این قرار است:

سئوی درون صفحه چیست؟

در سئوی درون صفحه می‌توانید به طور مستقیم کدها و محتویات را کنترل کنید، چون این قسمت جایی است که به شما اجازه می دهد حداکثر تلاش خود را برای بهینه سازی انجام دهید. تمام تغییرات در نتیجه جستجو‌ها تاثیر دارد. بنابراین بهتر است قبل از گرفتن نتیجه از سئوی بیرون صفحه، بر سئوی درون صفحه تمرکز کنید.

سئوی بیرون صفحه چیست؟

بر خلاف سئوی درون صفحه که شما به طور مستقیم روی آن کنترل کامل دارید، در سئوی بیرون صفحه، جهت بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو می توانید از طریق قرار دادن پیوند‌ یا لینک سایت خود در سایت‌های دیگر، میزان ورودی سایت خود را افزایش دهید، بدیهیست که این کار، می‌تواند در بهینه سازی سایت شما بسیار موثر واقع شود.

سئوی کلاه سفید چیست؟

از اصطلاحاتی که ممکن است به دفعات درباره‌ی سئو شنیده باشید، سئوی کلاه سفید است. کلیه روش‌ها و تکنیک‌های بهینه سازی وب سایتها برای موتور جستجو که مورد تایید موتورهای جستجویی نظیر گوگل است، با نام سئوی کلاه سفید شناخته می شود. در این روش، محتواها با دقت و هدفمند تهیه می‌شوند و مفاهیم آنها متناسب با هدف وبسایت است و با فریبکاری و دستکاری تنظیمات ساخته نشده اند. این روش، رتبه بندی را در مدت زمان طولانی تریبه حالت ایده‌آل می‌رساند ولی کاملاً پایدار و ادامه دار است. 

سئوی کلاه سیاه چیست؟

در این روش سئو، با دستکاری الگوریتم‌ها و قرار دادن محتواهای بی مفهوم می‌توان نتیجه رتبه بندی را در گوگل به سرعت افزایش داد؛ اما زمانی که گوگل متوجه تقلبی بودن محتوا بشود این قبیل وبسایت‌ها جریمه و گاهی حذف خواهند شد. بنابراین بهتر است به گرفتن نتیجه در کوتاه ترین زمان و ریسک حذف شدن وبسایت فکر نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزش سئوی سایت و ثبت نام در دوره های مربوطه به اینجا مراجعه کنید. 


مقالات مرتبط:

دیدگاه کاربران: