• يكشنبه 29 دی 1398
  • --
آموزش سریع اکسل
کد مقاله: 45

آموزش سریع اکسل امروزه یکی از نیاز های ضروری محیط کار است و در خیلی جاها یکی از شرایط استخدام، تسلط روی برنامه اکسل است...


6 راهکار فوق العاده برای آموزش سریع اکسل

آموزش سریع اکسل امروزه یکی از نیاز های ضروری محیط کار است و یکی از شرایط استخدام در خیلی جاها، تسلط روی برنامه اکسل است. اما خیلی از افراد به دلیل دانش سطحی از اکسل، از آن ترس دارند. 

اگر شما شاغل هستید یا مجبورید خیلی سریع به اکسل مسلط شوید، با ما در ادامه همراه باشید تا با 6 گام طلایی تسلط بر اکسل در کوتاه مدت، آشنا شوید. 

1. نفس عمیق بکشید

تا اسم اکسل میاد بعضی ها میگن اصلا خوب نیست و بعضی ها اساسا به اسم این نرم افزار مهم آلرژی دارند.

اما دلیل ایجاد این ذهنیت منفی راجع به اکسل چیه؟

خیلی از شما که قصد یادگیری اکسل رو دارید با خودتون فکر میکنید که اکسل همش فرمول نویسی و محاسباته و با خودتون میگید اگه میخواستم ریاضی بخونم دانشگاهمو ادامه میدادم.

باید بگم اگر این تفکر شماست، سخت در اشتباهید. اکسل فرمول نویسی رو بسیار ساده و راحت کرده طوری که اصلا با ریاضیات پیچیده دانشگاه قابل قیاس نیست به حدی که حتی یک دانش آموز کلاس چهارم  هم امکان یادگیری اکسل رو داره.

پس برای یک بار هم که شده با این نرم افزار دوست داشتنی و جذاب، طرح رفاقت بریزید.

پیشنهاد ما برای شروع شما آموزش مجازی اکسل 2010 

2. راجع به اکسل، کنجکاو باشید

پس از باز کردن نرم افزار اکسل سر برگ هایی رو مشاهده میکنید که هر برگه اسم خاص خودش رو داره و بخش های مختلفی در اون گنجانده شده. روی هر کدام که کلیک کنید، اطلاعات خاص اون برگه نمایش داده میشه. 

در یادگیری بسیار کنجکاو باشید و هیچ دکمه ای رو تست نشده رها نکنید.

پیشنهاد ما برای مرحله بعد از آموزش مجازی اکسل مقدماتی، آموزش اکسل پیشرفته است.

3-اون رو یک تفریح بدونید

وقتی مشتریانتون رو لیست میکنید یا وقتی قیمت وارد میکنید و چند تا فرمول ساده و یا سخت به عقیده خودتون مینویسید، سعی کنید بخش فان و سرگرم کننده ماجرا رو هم در حین انجام کار ها در نظر بگیرید.

از اکسل در ذهنتون یه غول بی رحم نسازید چون اون دوست و یار شماست.

4- همه چیز رو امتحان کنید

خوب این بخش هم از کنجاو بودن شما انرژی میگیره. پس مهمه که شما چقدر کنجکاو هستید و چه قدر همه بخش های نرم افزار را چک و بررسی می کنید. دوستان واقعا چیز سختی نیست اکسل یک محیط قابل شبیه سازیه که میتونید در کمتر از یک هفته بهش خو بگیرید.

تمام تب ها و زبانه های این نرم افزار رو دونه به دونه و جزء به جزء بررسی کنید تا قلق کار دستتون بیاد.

5. از منابع معتبر استفاده کنید

استفاده از منابع معتبر همیشه  کمک رسان خوبی بوده برای همین من همیشه توی همه بحثهای آموزشی پیشنهاد میکنم که حتما از منابع خارجی و آموزش هایی که در یوتیوب در باب آموزش اکسل وجود داره، استفاده کنید.

6. تمرین ، تمرین و تمرین

و در آخر تمرین و تمرین. دوستان باید بگم که تمرین کردن فقط محدود به یادگیری نرم افزارها نمیشه. برای تسلط به هر مبحث و مهارتی نیاز به این دارید که تمرین کافی داشته باشید.

همیشه این رو با خودتون تکرار کنید که بدون تکرار و تمرین هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.


مقالات مرتبط:

دیدگاه کاربران: